שף שלום שטרית

la petite difference

טיול מאורגן ללאוס

לאוס היא מדינה המצויה בדרום מזרח אסיה וגובלת עם קמבודיה ותאילנד.
בעוד שאצל שכנותיה ובייחוד בתיאלנד הקידמה הגיעה וכבשה את המדינה בסערה, בלאוס החיים זורמים עדיין בקצב ואופי עתיק ומסורתי בדיוק כמו זה שהיה לאורך מאות בשנים מה שתורם רבות לקסם שלה.

טיול ללאוס הינו חוויה מאתגרת ומרתקת כאחד. לאוס פחות מתאימה משכנותיה לטיולי בודדים למרות שתרמילאים הרפקנים יכולים למצוא בה מספיק אמצעים ודרכים על מנת להסתדר בה.

עלויות המחיה הנמוכות שלה מושכות אליה צעירים תרמילאים שמשרכים דרכם בין שביליה אך לאנשים מבוגרים הרגילים לטייל בעצמם ברחבי אירופה, אמריקה ואף בארצות כמו סין והודו, לאוס היא אתגר יותר גדול מאוד. משום כך לא מפליא שהתיירים הרבים המחליטים לבקר בלאוס בוחרים לעשות זאת על ידי טיול מאורגן.

מומלץ לשלב את הטיול ללאוס כחלק מטיול מאורגן למזרח.מדוע מומלץ לצאת לטיול מאורגן ללאוס במקום לטייל לבד?קשר עם המקומיים – הקושי העיקרי ביציאה לטיול עצמאי בלאוס הינו הקושי לתקשר עם התושבים המקומיים ומכיוון ששירותי העזר לתיירים אינם מפותחים. התושבים המקומיים אמנם מלאי רצון טוב ומסבירי פנים אך רק מעטים מהם מסוגלים להחליף כמה מילים באנגלית או בשפה מערבית אחרת.

על מנת להסתדר בלאוס חייבים למצוא מדריך מקומי שישמש כמתורגמן עם האוכלוסיה המקומית. לטיול מאורגן ללאוס יצורף בד"כ מדריך מקומי שניתן יהיה באמצעותו לתרגם ולתקשר עם המקומיים.התחבורה בלאוס – בעייה נוספת המקשה על טיולים בלאוס הינה שהתחבורה בלאוס איננה סדירה. תשתיות הכבישים לא טובות והתחבורה הציבורית אינה מפותחת דיה. הדרך הטובה להתנייע בלאוס היא על ידי אוטובוס תיירים צמוד לקבוצה מאורגנת ואז ניתן להגיע בקלות ממקום למקום. שכירות רכב בלאוס היא כמעט בלתי אפשרית והרכבים המושכרים לא באיכות גבוהה במיוחד.

שירותי הלינה בלאוס – לא פועלים כמקובל בארצות מסודרות מלונות ברמה ובסטנדרטים מקובלים. בעיר הבירה ובערי המחוז ניתן אומנם למצוא מלונות לפי הסטנדרט המקובל או קרוב אליו אך מלונות אלו לא מצויים בחלקים האחרים של לאוס. על מנת להגיע למקומות המתויירים והיפים יש צורך להתאחסן במעין צימרים או מתחמי אירוח מקומיים שהלאוסים הקימו. מדובר הרבה פעמים במשהו שדורש יכולות הכלה גדולות מהתייר המערבי שלא רגיל בכך.

במסגרת טיול מאורגן בלאוס ניתן להשיג מתוך המגוון הקיים של לינה מקומות לינה בסטנדרט גבוה יחסית למצאי.האתגר הקולינרי – שיקול משמעותי נוסף להעדיף טיול מאורגן ללאוס הוא שיקול התזונה. הרגלי התזונה באסיה בכלל ובלאוס בפרט הם אתגר לקיבה מערבית וישראלית ממוצעת. במסגרת טיול עצמי מאוד קשה למצוא מקורות תזונה בריאים, בעלי פיקוח תברואתי מקובל וערבים לחך.

בטיול מאורגן ללאוס ניתנת הדעת גם על רכיב זה ובעיקר אם מארגן הטיול הוא שף :).

אהבתם? שתפו:

אולי יעניין אתכם גם

טיול בר מצווה

בשלב המכריע לקראת תאריך בר המצווה צריך להחליט על האופן בו נחגוג: מסיבה באולם למשפחה המורחבת ולחברים או טיול בר מצווה בחו"ל. האפשרות לצאת ולטייל

טיול מאורגן לסרי לנקה

אם לרגע הייתם לא בטוחים בנוגע לבחירה שלכם בארץ העדיפה לטיול, כשתגיעו לסרי לנקה, תדעו שלא טעיתם. טיול מאורגן לסרי לנקה הוא אחד החוויות היוצאות