שף שלום שטרית

la petite difference

בשלב המכריע לקראת תאריך בר המצווה צריך להחליט על האופן בו נחגוג: מסיבה באולם למשפחה המורחבת ולחברים או טיול בר מצווה בחו"ל. האפשרות לצאת ולטייל בעולם, לחוות תרבויות שונות, לטעום ולהריח עולמות אחרים, להביט על חייהם של אנשים באקלים שונה, בנופים קסומים – יש לו הילה מיוחדת שאין לשום מסיבה משפחית.

העשייה החד פעמית הזו, של נער מתבגר הפותח את עולמו הפנימי אל עולמות אחרים יכולה להיות אחת החוויות המסעירות שיחווה בתקופת נערותו. האפשרות לצאת עם התא המשפחתי המצומצם, או לחילופין, עם אחד ההורים או דוד קרוב, מהווה מסע מרגש, מגבש ואינטימי.

טיול בר מצווה – לאן לטוס? במה לבחור?
כל כך הרבה אופציות פרושות בפני המתבגר הצעיר. עבור ההורים הטיול יכול להיות מרתק או מורכב ולא פשוט. תלוי בטמפרמנט. חשוב כי טיול בר מצווה יהיה אל מקום בו המתבגר מעוניין להיות ולבקר. במידה וההורה מגשים את חלומו והילד רק מתלווה, הרי קיימת כאן בעיה. מאידך, חשוב שהטיול ידבר גם אל ההורה המלווה אחרת כל הנאת הילד עלולה להיגזל ממנו בשל טרוניות ההורה.

אופציות מדליקות לטיול
אם היעד כבר נבחר, חשוב לבדוק מה מציעה כל חברת טיולים. האטרקציות צריכות להיות מתאימות לנער. ביקור במוזיאונים למי שאוהב "ללכת על הקצה" לא יתאימו. בדיוק כמו שרפטינג בנהר גועש לא יתאים למי שמתעניין בהיסטוריה של מקומות שונים.

מתבגרים שמחפשים את השקט הפסטורלי והרגוע, אבל עדיין מחפשים להיות בטבורו של טבע דינאמי, יכולים ליהנות מחבילות טיולים למקומות שונים כמו טיול משפחות לדורדון בצרפת, פיימונטה באיטליה או טיול לוייטנאם וקמבודיה. חשוב לזכור כי אחד הסודות לטיול מוצלח הוא האיזון בין כל החוויות.

מהו טיול בר מצווה מוצלח?
גם המזון האהוב ביותר יימאס בסופו של דבר אם ייאכל מדי יום ביומו. כך גם לגבי טיול. הרעיון הוא ליצור אפשרויות רבות של הנאה במגוון תחומים כדי לא ליצור מצב בו תוכנן אותו סוג של חוויה לטווח ארוך. חבילות טיולים לבני המצווה משלבות את האיזון הנכון בין הריגוש והאדרנלין לבין השקט והמנוחה. דמיינו מסע רפטינג במשך יום ולמחרת שהייה בחוף דקלים משגע. זה נקרא איזון. אך, חשוב כי הפעילויות, כפי שכבר ציון, יהיו לרוחו של המתבגר.

עדיף לקחת חבילת טיול החל מחמישה ימים והלאה. לא כולל זמן טיסה. זאת כדי לאפשר את מקסימום ההנאה לאחר ההסתגלות מהטיסה. כמו כן, חשוב לברר בנוגע למגורים במשך הטיול והמזון כדי להיות בטוחים, מתוך הכרות, כי הנער ימצא את הדרך להסתדר וליהנות מהשירותים המוצעים בתחום. במידה ומדובר בנער שאלרגי לסוג מסוים של מזון, חשוב לידע את חברת הטיולים. יש לשים לב כי היציאה אל הטיול מתאימה גם מבחינת מזג האוויר והאקלים. במידה ומדובר על טיול לאזורים הנדרשים בחיסונים, יש לברר מראש ולהיערך בהתאם.

טיול משפחות לבר המצווה.
טיולים מאורגנים ובמיוחד טיולי משפחות הם פתרון מעולה ואפשרות לצאת לטיול מדהים מבלי לבזבז זמן מיותר על תכנון, תיאומים וכל מה שמתלווה כמו טיסות, מלונות, מסעדות, אטרקציות וכו. עלינו רק לעבור על המסלול המוצע לנו לטיול, לראות שהוא מתאים גם להורים וגם לילדים ושהמחיר שקיבלנו מתאים לנו ולנפח האטרקציות ואופי הטיול. ניתן להתארגן מספר משפחות שחוגגות בר מצווה ולתת לטיול אופי חגיגי יותר.

אהבתם? שתפו:

אולי יעניין אתכם גם

טיול בר מצווה

בשלב המכריע לקראת תאריך בר המצווה צריך להחליט על האופן בו נחגוג: מסיבה באולם למשפחה המורחבת ולחברים או טיול בר מצווה בחו"ל. האפשרות לצאת ולטייל

טיול מאורגן לסרי לנקה

אם לרגע הייתם לא בטוחים בנוגע לבחירה שלכם בארץ העדיפה לטיול, כשתגיעו לסרי לנקה, תדעו שלא טעיתם. טיול מאורגן לסרי לנקה הוא אחד החוויות היוצאות