שף שלום שטרית

la petite difference

טיולי משפחתי בעולם הקולינריה

העולם הופך היום לכפר גלובלי, ואנו חשופים לטעמים, לריחות ולתרבויות רחוקות יותר מאי פעם. סושי, פאד תאי, גרטן ושלל מאכלים בינלאומיים הפכו מזמן למקומיים ומוכרים על שולחן האוכל הישראלי שלנו. אולם עד כמה אנחנו באמת מכירים את הקולנריה של מדינה זו או אחרת? ומה ההבדל בין לטעום מהמאכלים הללו במקום האותנטי ביותר, ומהשפים המעולים בעולם? אם תשאלו מי שחזר מטיול קולינרי ברחבי העולם תגלו שההבדל הוא עצום.

היום, יותר ויותר בשלנים חובבים שואפים להפוך לטבחים מקצועיים, ומתגאים להגיש על שולחן החג או השבת מנות גורמה מיוחדות. לכן, במיוחד עבור משפחות שאוהבות לאכול וניהנות מאכילה משותפת של מנות אקזוטיות, טיול גורמה משפחתי יכול להוות חוויה מגבשת, מעשירה ומהנה במיוחד.

להבדיל מטיול מאורגן רגיל, בטיול קולינרי אפשר ממש לטעום את התרבות המקומית ולהתחבר למקום ברמה אחרת, וכל המשפחה שותפה לחוויה בה לומדים, אוכלים ומגלים עולמות חדשים. הטיול מתחיל ממש מהרגע הראשון, כבר בנסיעה משותפת לשדה התעופה עם חברת הסעות לנתב"ג, במהלכה אפשר להרים כוסית לחיי טיול מוצלח וטעים במיוחד.

לאחר הנחיתה, הנופים, הסיפורים והטעמים משתלבים לכדי חוויה עשירה, צבעונית וססגונית יוצאת דופן. היתרון בטיול קולינרי מאורגן שהוא מאפשר לכם להגיע כמשפחה למחוזות שאולי לא הייתם מגיעים אליהם לבד, בהם ויאטנם, קמבודיה ולאוס, קוסטה ריקה כמו גם צרפת ואיטליה, שם תגלו פנינים נסתרות הידועות רק ליודעי דבר.

הטיול הקולינרי משלב בתוכו גם מסעדות גורמה, גם סדנאות בישול מתקדמות, שיטוט בשווקים וחנויות מזון מקומיות וגם הדרכות על ידי שפים מקצועיים. כך שבסופו של דבר, כל המשפחה חוזרת הביתה לאחר הטיול מגובשת הרבה יותר ועם ידע קולינרי אדיר שמאפשר להמשיך ולתמקצע בבישול גורמה גם בבית, וליהנות מחוויה מגבשת הרבה אחרי שהטיול כבר נגמר.

אפשר להתאים את הטיול לטיול משפחות עם הילדים, או דווקא טיול משפחתי למבוגרים בלבד. מוזיאון השוקולד בדרך אל בורדו לדוגמא הוא חגיגה קולנרית לילדים. בין אם אתם מתכננים טיול עם ילדים או טיול מבוגרים בלבד, לטיול מאורגן יש יתרון מובהק על פני טיול קולינרי עצמאי, היות והכל כבר מתוכנן ומאורגן מראש, וכל שנותר לכם בטיול הוא רק ליהנות, לאכול ולהתרגש כל יום מחדש.

אהבתם? שתפו:

אולי יעניין אתכם גם

טיול בר מצווה

בשלב המכריע לקראת תאריך בר המצווה צריך להחליט על האופן בו נחגוג: מסיבה באולם למשפחה המורחבת ולחברים או טיול בר מצווה בחו"ל. האפשרות לצאת ולטייל

טיול מאורגן לסרי לנקה

אם לרגע הייתם לא בטוחים בנוגע לבחירה שלכם בארץ העדיפה לטיול, כשתגיעו לסרי לנקה, תדעו שלא טעיתם. טיול מאורגן לסרי לנקה הוא אחד החוויות היוצאות