שף שלום שטרית

la petite difference

טיולים קולינריים למזרח

תיירים רבים רואים בחלק הקולינרי של הטיול לחו"ל כנספח לטיול המאורגן בלבד ולא כמשהו שיש לשים עליו דגש בעת בחירת החברה עימה יצאו לטיול.
טיילים ותיקים רבים כבר הבינו שהמאכלים המקומיים, התבלינים ואופן הבישול הם חלק בלתי נפרד מהכרת התרבויות השונות אותם אנו פוגשים בטיולנו.
מי קהל היעד של טיולים קולינריים למזרח?
אנשים החווים באופן עוצמתי וחווייתי במיוחד את האוכל והטעמים במקומות שהם מגיעים אליהם. לפעמים אלו אנשים מתחום תעשיית המזון כמו מסעדנים, שפים, ייננים וכו' המחפשים דרכים להגדיל את מנעד הטעמים וריגושים להם הם חשופים ובכך לשפר את יכולותיהם המקצועיות.
קהל יעד אחר הוא קהל של טיילים ותיקים ונוסעים "מתמידים" שכבר ראו ושבעו מטיולים מאורגנים פשוטים ומחפשים לתבל את ההדרכות ההסטוריות וההסברים הארכיאולוגיים ולהעמיק את רמת ההכרות עם התרבות המקומית על ידי מפגש עם המאכלים המקומיים והכרות עם רזי הבישול המקומי.
מדוע דווקא טיולים קולינריים למזרח?
המזרח מהווה עבור העולם המערבי יעד למציאות חיים אקזוטית ומיוחדת. התייר המערבי הממוצע מסתדר עם האוכל באירופה ובאמריקה ואף בחלק מהמזרח התיכון ואומנם מוצא טעמים וחוויות שונות במטבחים השונים, אך כללית מבנה הארוחה, חומרי הגלם ומנעד התבלינים וטעמים זהה. לא כן במזרח. במשך אלפי שנים המזרח התפתח כציוויליזציה עצמאית וביסס לעצמו גם חומרי גלם ואספקת מוצרים מיוחדת המתאימה ליכולות ולטעמי האנשים. כיום אנחנו עדים לתופעה מדאיגה בארצות שנחשפו לאוכל המערבי והחלו לשנות את הרגלי התזונה שלהם כמו תאילנד, לפיה קיימת עליה דרמטית ברמת התחלואה וב"ייבוא" מחלות שלא נראו בעבר בחבלי ארץ אלו.
מה עושים בטיולים מאורגנים קולינריים למזרח?
התשובה יכלה להיות פשוטה: אוכלים !
אך לא רק!טיולים קולינרים למזרח הם טיולים מאורגנים לכל דבר אך במוסף להדרכה הרגילה ולביקור באתרים ובאטרקציות השונות, מפגישים את המטיילים עם חומרי הגלם המיוחדים של הארצות הללו, חווים את צורות המזון המיוחדות של האוכל במזרח, לומדים לזהות את ההשפעות השונות והאופי המיוחד של האוכל ונפגשים עם מאכלים מיוחדים וטיפוסיים.היכרות עם חומרי הגלם יכולה להיות באמצעות ביקור בשווקים, חוות גידול ומטבחים המתמחים בטיפול בחומרי גלם אלו. כולם יודעים שאחד ממרכיבים המזון מרכזיים במזרח הוא האורז. אך מעטים יודעים שיש קרוב ל6 מיליון זנים שונים של אורז!
על דרך ההשאלה ניתן לומר שניתן להתאים כמעט לכל ישראלי זן אורז משלו! היכרות עם צורת הגידול של האורז, מקומות הגידול המיוחדים שלו, ואופן העיבוד השונה שהוא מעובד בחלקים השונים של המזרח יכול להספיק לטיול של כמה שבועות בקלות!
האורז הוא מקור הדגן והפחמומות של המזרח ומולו המקור החשוב לחלבון מצוי בדגים.
ארצות המזרח בחלקם מצויות בקירבת אוקיאנוסים, נהרות ושלל דגה רב המספק עבורם את תצורכת החלבון הנדרשת.טיול מאורגן למזרח כמו טיול לוייטנאם קמבודיה ולאוס המשלב את החוויה הקולינרית יכלול הדרכה מקצועית על ידי מדריכים מקומיים המקירים על בוריים את הרקע הגיאוגרפי וההיסטורי של המקומות המטויילים ובנוסף הדרכה קולינרית על ידי שף המכיר ואשר התמחה בבישול המקומי.

אהבתם? שתפו:

אולי יעניין אתכם גם

טיול בר מצווה

בשלב המכריע לקראת תאריך בר המצווה צריך להחליט על האופן בו נחגוג: מסיבה באולם למשפחה המורחבת ולחברים או טיול בר מצווה בחו"ל. האפשרות לצאת ולטייל

טיול מאורגן לסרי לנקה

אם לרגע הייתם לא בטוחים בנוגע לבחירה שלכם בארץ העדיפה לטיול, כשתגיעו לסרי לנקה, תדעו שלא טעיתם. טיול מאורגן לסרי לנקה הוא אחד החוויות היוצאות